lunes, 23 de febrero de 2015

De ruta pel nord

Aprofitant les vacances post exàmens semestrals de l’escola i del College vam decidir anar a conèixer el nord del país on vivim des del passat mes de setembre. La ruta del nord és una de les més turístiques que ofereix el país. És una ruta que ofereix història i natura a trets iguals. Seguint els consells de la Lonely Planet i del David (un voluntari que ja l’havia fet amb anterioritat) vam fer les maletes i vam començar el nostre viatge.

Zway-Addis

El trajecte Zway-Addis l’hem fet dos o tres cops amb transport públic, per tant easy-peasy, però  un cop a Kality, l’estació d’autobusos del sud de la capital, sempre ens havien vingut a buscar. Aquest cop havíem de moure’ns per Addis en mini-bus, el primer repte del nostre viatge.

Des de Kality havíem d’anar a la missió de les germanes on tenien els nostres passaports renovats. Per precaució, vam trucar a la Haimanot, la secretària de les monges, per dir-li que érem a l’estació del sud i que passàvem a recollir els passaports. Per sorpresa nostra, ens va dir que no era a la missió però que tenia els passaports amb ella. Ens va demanar a quin hotel passaríem la nit per portar-nos-els allí un cop hagués acabat les seves gestions. Vam dir-li que no teníem lloc encara per a dormir i que el millor era que ens trobéssim a Meskel Square, el que es podria considerar centre de la ciutat. Vam agafar un mini-bus fins a Stadio, molt aprop de Meskel, amb molta facilitat.

Era l’hora de dinar i vam concloure que ens aniria bé tenir l’estómac ple per a pensar millor. Un cop al restaurant vam trucar a la Haimanot i li vam dir que ens portés els passaports allí. Dit i fet.  Coincidint amb l’últim tall de pizza (sí! pizza!), va arribar la secretària de les germanes amb els nostres passaports renovats per un mes extra.

Havent dinat vam decidir anar a buscar un hotel proper.  Meskel és el punt de sortida de tots els grans busos que fugen de la caòtica capital.  Ens interessava trobar un hotel proper a l’estació de busos per una raó molt concreta. El nostre “Skybus”, un autocar com els que coneixem a Europa, sortia l’endemà a les 5:30 del matí. Skybus és una companyia que fa trajectes interurbans llargs, fa pagar un bon preu pel servei però és capaç de cobrir distàncies que els autobusos convencionals no poden.

Vam trobar un hotel a 15 minuts caminant de l’estació de Meskel però ens demanàvem més del que estàvem disposats a pagar. Vam posar en funcionament el pla B. Vam trucar al David, el voluntari mencionat anteriorment que té residència a Addis. Vam trucar a un taxista que coneixem i vam preguntar quan ens cobraria per anar de casa en David a Meskel Square. Menys que una nit a l’hotel. Decisió presa. Cap a casa en David.

Vam agafar un parell de mini-bus més i ens vam plantar a prop de casa el nostre amic. El David viu en una casa d’entre 16 i 20 metres quadrats amb cuina i lavabo inclosos. Va ser una vetllada molt agradable. El David fa sis anys que viu a Etiòpia i ens va explicar moltes coses. Vam estirar els sacs de dormir a terra i vam posar el despertador a les 4:00. Ridícul.